Od kilku lat w Grupie Domotel jest kultowy samochód marki Cadillac series 62 Fleetwood sedan rocznik 1951. Często można go obejrzeć pod jednym z naszych obiektów. Obecnie prezentuje się na Szafarni 10 w Gdańsku przy Marina Club Hotel***
Cadillac S62 Mod 51 Limousine z 1951 roku. To piękno motoryzacji waży 1860 kg i zachwyca swoimi imponującymi wymiarami: długość 5481 mm, szerokość 2035 mm, wysokość 1593 mm. Posiada 4-biegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia płynną jazdę i komfort na najwyższym poziomie.
Historia Zakupu
Pod koniec 2013 roku Prezes Grupy Domotel dokonał zakupu tego wspaniałego pojazdu w Kanadzie od jego pierwszego właściciela. Był to kluczowy krok w realizacji naszej wizji otwarcia amerykańskiej restauracji na Szafarni, której inspiracją stał się właśnie ten klasyczny Cadillac.
Pierwszy Właściciel
Pierwszy właściciel Cadillaca S62 Mod 51 Limousine nabył go bezpośrednio od dealera. Początkowo samochód służył mu do codziennej jazdy, jednak z biegiem lat zaczął traktować go jak cenny eksponat. Pojazd był przechowywany w garażu i wyciągany na wyjątkowe pokazy, gdzie wzbudzał zachwyt i podziw wszystkich miłośników motoryzacji.
Klasyczna Elegancja
Cadillac S62 Mod 51 Limousine to prawdziwa ikona stylu i elegancji z lat 50. Jego imponujące wymiary i klasyczne linie nadwozia przyciągają uwagę, a doskonały stan zachowania sprawia, że jest to unikalny egzemplarz na skalę światową.
Zapraszamy do zapoznania się z tym wyjątkowym samochodem, który stanowi nie tylko piękny przykład amerykańskiej motoryzacji, ale także integralną część naszej historii i pasji do klasycznych pojazdów.
Historia Cadillaca
Cadillac jest jedną z marek, której tradycja sięga ponad stu lat, a jej produkty do dnia dzisiejszego uważane są za symbol postępu technicznego, najwyższej jakości, perfekcyjnego wykonania oraz statusu posiadacza samochodu tej marki.
Twórcą marki był urodzony w 1843 roku Henry Martin Leland, który już jako młody człowiek wyróżniał
się dążeniem do perfekcji, dzięki czemu szybko zdobył uznanie w kręgach amerykańskiego przemysłu.
W 1890 wraz z dwoma wspólnika założył w Detroit spółkę “Leland, Faulconer & Norton”, która w pewnym
okresie zajmowała się dostawą silników dla Oldsmobil’a. Jakość dostarczanych silników była tak wysokiej
jakości, że Leland postanowił założyć nową firmę samochodową na bazie borykającej się z trudnościami
“Detroit Automobile Company”. 22 Sierpnia 1902 roku Leland wchodzi do zarządu tej spółki, która przeszła
gruntowną reorganizację i zmienia jej nazwę na “Cadillac” – od nazwiska Antoine de la Mothe Cadillac,
założyciela Ville d’Etroit – współczesnego Detroit.
Pierwszy samochód spod znaku Cadillaca został zaprezentowany 17 października 1902 roku na wystawie
w Nowym Jorku. Od razu wzbudził olbrzymie zainteresowanie publiczności, a wraz z nim pojawił się sukces
komercyjny. Nowy samochód był nie tylko elegancki, doskonale wykonany ale i tani. Tajemnicą tego sukcesu
było to, iż produkcja podzespołów była seryjna – co w obecnym czasie było absolutnym novum. Od tej
chwili Cadillac szybko zdobywał uznanie kolejnych klientów.
Po siedmiu latach od rozpoczęcia produkcji Cadillac staje się częścią koncernu “General Motors”,
zajmując pozycję flagowej, ekskluzywnej marki. Dzięki temu zabiegowi Leland uzyskuje dostęp do
olbrzymich środków technicznych oraz finansowych, które pozwalają mu wprowadzać wszelkie techniczne
nowości do pojazdów stworzonej przez siebie marki. Tak oto Cadillac już w roku 1912 stosuje elektryczne
oświetlenie oraz rozrusznik, a w 1914 doskonały silnik V8. W 1927 roku wprowadza nitrocelulozowe lakiery
pozwalające oferować około 500 odcieni barw oraz oferuje 50 typów nadwozi – od najtańszych “Fisher”
po luksusowe “Fleetwood”, budowane na specjalne, indywidualne zamówienia przez specjalistyczną
wytwórnię nadwozi – Fleetwood Metal Body Company. U schyłku lat 20-tych Cadillac oferuje już szyby
z bezpiecznego szkła oraz pierwsze radioodbiorniki, a od 1934 niezależne zawieszenie kół osi przedniej oraz
hamulce hydrauliczne. Przed wojną Cadillac wyposażał też już swoje samochody w automatyczne skrzynie
biegów, a nawet układy klimatyzacyjne. Po wojnie jakość produkcji utrzymano na nie zmienionym poziomie
– 10 miejsce prawie seryjnego samochodu Coupe de Ville w 24 godzinnym wyścigu Le Mans była na to najlepszym dowodem.
Cadillac „Series 62” to rozwinięcie modelu „S65”, który produkowany był w latach 1936-38
i z założenia był tzw „entry level car” czyli modelem podstawowym w ofercie tego producenta. W porównaniu
do poprzednika nowa konstrukcja była znacznie większa, z nowoczesnymi na owe czasy opływowymi
liniami nadwozia, z dużą ilością chromowanych ozdób. Tak jak protoplasta model ten miał być typową
rodzinną, luksusową limuzyną, dającym swemu użytkownikowi posmak wszystkiego co oznaczała marka
Cadillac. Oczywiście oprócz limuzyny oferowana była także wersja coupe oraz cabriolet. Założenia jakie
poczynił Harley Earl (główny projektant) przy tworzeniu tego auta, jak i sama konstrukcja pojazdu były
strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Od początku produkcji – tj 1940 roku – od tzw pierwszej generacji,
aż do końca produkcji w 1964 roku (siódma generacja) model ten był lokomotywą sprzedaży pojazdów marki
Cadillac, stanowiąc nierzadko ponad 60% wszystkich sprzedawanych przez tego producenta samochodów.
Samochód Cadillac S62 Model 1951 Sedan należy do tzw. trzeciej generacji, produkowanej w latach 1948-53.
W porównaniu do poprzedniej (drugiej) generacji wprowadzono pewne zmiany stylistyczne, przy wykorzystaniu
jednak nie zmienionej ramy. Od 1949 roku można było zamawiać auta z nowoczesnym silnikiem V8,
o pojemności 5,4 litra, z hydraulicznymi popychaczami zaworów. W roku 1950 wprowadzono kolejne
poprawki stylistyczne w linii nadwozia – stało się bardziej płaskie z wydłużoną pokrywą bagażnika,
a szyba przednia była już jednoczęściowa (nie dzielona).
Standardem stała się automatyczna, czterobiegowa skrzynia biegów. Wszystkie te zmiany spowodowały
olbrzymie zainteresowanie klientów – rok 1951 był pod tym względem dla modelu S62 rekordowy –
sprzedaż wszystkich wersji nadwoziowych tej serii stanowiła prawie 75% całej sprzedaży oferty Cadillac’a!
Według dostępnych danych w roku 1951 wyprodukowano 54,596 sztuk „S62” w wersji sedan
czterodrzwiowy.
Samochód osobowy CADILLAC
typ S62 Mod 51, model Limousine
Dane techniczne:
rok budowy: 1951
marka: Cadillac S62 Mod 51 Limosine
producent – Cadillac Motor Car Division General Motors Corporation, Detroit, Michigan, USA
ciężar: 1860 kg
wymiary
długość: 5481 mm
szerokość: 2035 mm
wysokość: 1593 mm
Marina Club Hotel to dziś 34 przestronnych, klimatyzowanych pokoi i apartamentów. Każdy z nich dostosowany jest do indywidualnych potrzeb naszych gości. Standardowe pokoje są idealne na podróż służbową, apartamenty Studio są nadają się do romantycznych wyjazdów dla par, a dwupokojowe apartamenty Superior zaprojektowane są z myślą o odwiedzających nas rodzinach oraz gościach planujących dłuższy pobyt.